سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درخواست و گرفتن ویزای ایران

اخذ ویزای ایران به صورت تضمینی

درباره ایران

جاذبه های تاریخی و فرهنگی فراوانی که در کشور ایران قرار گرفته، این کشور را به عنوان یک کشور فوق العاده در منطقه خاورمیانه برای جذب اتباع خارجی به دلایل مختلف، مطرح کرده است. سالانه توریست های بسیار زیادی از سراسر دنیا راهی ایران می شوند تا از جاذبه های طبیعی و تاریخی موجود در این کشور دیدن نمایند. این جاذبه ها در نوع خود بی نظیر بوده و در هیچ کجای دنیا نظیر آن ها یافت نمی شود. آنگاه که معماری و هنر و طبیعت با هم در یک مکان جمع شوند، زیبایی وصف ناپذیری را فراهم می‌ کنند و توصیف آن کمی سخت می شود.

علاوه بر جاذبه های گردشگری و توریستی، جاذبه های مالی و تجاری نیز از جمله جذابیت های کشور ایران است که سرمایه گذاران را برای سرمایه‌گذاری در ایران تشویق می‌ کند. اخذ ویزای ایران به منظور سفرهای مختلف به این کشور انجام می‌شود تا از تمامی ظرفیت‌ های موجود در این کشور از موقعیت ‌های سرمایه‌گذاری گرفته تا جاذبه های تاریخی استفاده کافی برده شود.

چرا ویزای ایران

اخذ ویزای ایران برای بسیاری از افراد نوعی آرزو به حساب می آید. سفر به کشوری فوق العاده از لحاظ فرصت های سرمایه گذاری و یا جاذبه های توریستی می ‌تواند به شما سودهای کلان مالی و روحی را برساند. در واقع می توان گفت شما با اخذ ویزای ایران به یک کشور تاریخی و در عین حال پر جاذبه سفر خواهید کرد و به همین علت می توانید با کوله باری از تجربه از ایران خارج شوید. به همین علت است که گفته می‌شود توجه به ویزای ایران به عنوان یک سفر خارجی چه برای سفرهای توریستی یا سفرهای تجاری باشد می‌تواند مفید به نظر برسند.

درخواست-و-گرفتن-ویزای-فوری-و-تضمینی-ایران-به-صورت-توریستی-و-تجاری

قوانین دریافت ویزای ایران

قوانین مختلفی برای دریافت ویزای ایران وجود دارد. برای مثال افرادی که تبعه اسرائیل هستند نمی توانند اقدام به اخذ ویزای ایران نمایند. همچنین شهروندان آمریکایی عموما با سختگیری هایی به منظور ورود به خاک ایران مواجه هستند. حتی ممکن است یک فرد که تبعه آمریکا باشد، اقدام به اخذ ویزای ایران نموده پس از مراجعت به کشور ایران در فرودگاه از ورود به کشور جلوگیری به عمل آید.

به غیر از این موارد در مورد تبعه کشورهای مختلف دیگر هیچ گونه سختگیری وجود نداشته و حتی صدور روادید ایران در فرودگاه های بین المللی این کشور نیز صورت می پذیرد. البته صدور ویزای فوردگاهی نیز برای شهروندان برخی کشورها امکان پذیر نیست؛ اما جای نگرانی برای این افراد نیز وجود ندارند و می توانند با مراجعه به سفارت ایران اقدام به اخذ ویزای ایران نمایند.

عدم نیاز به اخذ ویزای ایران توسط چند کشور که با ایران اقدام به لغو روادید کرده ‌اند نیز باعث شده تا جذابیت سفر به ایران برای افراد بیشتر شود. همچنین باید بدانید که افراد غیر ایرانی برای ورود به مناطق آزاد مثل کیش و قشم نیاز به اخذ ویزا ندارند اما برای بیش از 14 روز باید حتماً برای این افراد ویزا تهیه شود.

انواع ویزای ایران

13 نوع ویزای ایران در حال حاضر صادر می شود که هر کدام از آن ها شرایط و ویژگی های خاص خود را دارند:

  • ویزای توریستی
  • ویزای زیارتی
  • ویزای سیاسی
  • ویزای خبری
  • ویزای تجاری
  • ویزای کاری
  • ویزای ورزشکاران
  • ویزای تحصیلی
  • ویزای ازدواج و اقوام
  • ویزای ویژه پرسنل هواپیما و قطار
  • ویزای ویژه کارشناسان
  • ویزای ویژه اتباع خارجی مقیم ایران که قصد بازگشت دارند.
  • ویزای خروج

درخواست-و-گرفتن-ویزای-فوری-و-تضمینی-ایران-به-صورت-توریستی-و-تجاری

شرایط دریافت ویزای ایران

برای شهروندان اکثر کشورهای دنیا شرایط خاصی برای اخذ ویزای ایران وجود ندارد و این شهروندان می‌ توانند به راحتی با حضور در فرودگاه های ایران اقدام به اخذ ویزا نمایند. البته برای تعداد محدودی از کشورها، مشکلات و محدودیت هایی برای اخذ ویزای ایران ویجود دارد. بهتر است این شهروندان قبل از سفر به کشور ایران با این محدودیت و مشکلات آشنا شوند.

یکی از مشکلات و محدودیت هایی که برای توریست ها قرار گرفته این است که اگر فرد تبعه کشور آمریکا، انگلستان و یا کانادا باشد باید حتماً با تور های معتبر مسافرتی به کشور ایران سفر کند. آن هم به شرطی که تمامی برنامه سفر و محل های اقامت به وزارت امور خارجه تحویل داده شده باشد. همچنین تعدادی از کشورها نیز مثل افغانستان، سومالی، بنگلادش و… نمی توانند از خدمات صدور ویزای ایران در فرودگاه استفاده کنند و باید حتما قبل از سفر به این کشور اقدام به اخذ ویزا نماید.

چگونگی دریافت ویزای ایران

به جز تبعه های کشورهای انگلستان، آمریکا و کانادا، شهروندان دیگر کشورها به سادگی هر چه تمام تر می توانند با مراجعه به سفارت و کنسولگری ایران در محل اقامت شان اقدام به اخذ ویزای ایران نمایند. حتی اگر شما تبعه کشور هایی که به آنها اجازه اخذ ویزا در فرودگاه داده نمی ‌شود نباشید، می توانید تنها با پاسپورت به ایران سفر کنید و در فرودگاه های مشخص شده اقدام به اخذ ویزای ایران نموده و وارد خاک ایران شوید.

تنها کافی است مدارک مورد نیاز که در ادامه این مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد به همراه داشته باشید و مبالغ قابل پرداخت را به سفارت یا کنسولگری ایران بپردازید. به همین سادگی شما می توانید یکی از هیجان انگیزترین سفرهای توریستی یا تجاری خود را به ایران داشته باشید.

درخواست-و-گرفتن-ویزای-فوری-و-تضمینی-ایران-به-صورت-توریستی-و-تجاری

مدارک لازم دریافت ویزای تجاری ایران

یکی از پرکاربردترین ویزا های درخواست شده برای ایران ویزای تجاری ایران است. با توجه به فرصت های سرمایه گذاری فوق العاده عالی در ایران و برگزاری نمایشگاه های متعددی که در این کشور برای جذب سرمایه گذاران خارجی انجام می شود بسیاری از افراد با سفر به ایران اقدام به سرمایه گذاری در این کشور و یا تجارت با شرکت های مختلف ایرانی می نمایند. این افراد علاقه مند هستند تا بازدهی سرمایه گذاری فوق العاده ای را نصیب خود نمایند که در ایران تمامی شرایط بریا آن مهیا است.

یکی از ویژگی‌ های مهم سرمایه‌ گذاری در ایران که باعث شده تا ویزای ایران برای سفر های تجاری از جذابیت بسیار زیادی برخوردار باشد این است که شما به عنوان یک سرمایه گذار غیر ایرانی با هزینه های اندکی می توانید در کشور ایران سرمایه‌ گذاری نمایید.

در ادامه به مدارکی که باید برای اخذ ویزای ایران به منظور سفرهای تجاری به همراه داشته باشید اشاره می کنیم:

  • داشتن گذرنامه و ارسال اسکن گذرنامه معتبر
  • به همراه داشتن دعوتنامه در زمان مراجعه به سفارت یا اسکن دعوتنامه در درخواست های اینترنتی
  • تاییدیه هتل یا محل اقامت در ایران
  • ارائه اطلاعات دقیق از دعوت کننده:
    • مشخصات شرکت دعوت کننده مثل اسم شرکت، شماره ثبت شرکت، آدرس و شماره تلفن دقیق شرکت
    • ارائه کپی روزنامه رسمی ثبت شرکت
    • مشخصات دقیق مدیرعامل شرکت دعوت کننده از جمله نام و نام خانوادگی به همراه کپی یا اسکن کارت ملی و شناسنامه، آدرس منزل و تلفن منزل

مدارک لازم دریافت ویزای توریستی ایران

تاریخ، فرهنگ و تمدن کشور ایران است که باعث شده تا ویزای ایران به منظور سفرهای توریستی از جمله پرکاربرد ترین و پرطرفدارترین انواع ویزا این کشور به شمار آید. به همین علت است که در حال حاضر اخذ ویزای توریستی ایران از دیگر ویزاها در این کشور با استقبال بیشتری مواجه است. شهروندان کشورهای مختلف که به گردشگری علاقه مند هستند سعی می کنند حتما سری به شهرهای مختلف کشور پهناور ایران بزنند و از جاذبه های مختلف قرار گرفته در جای جای این کشور استفاده کنند.

مشخص است که با دریافت یک ویزای ایران که تنها مدت 30 روز اعتبار دارد نمی‌ توان تمام این کشور را دید و جاذبه های آن را لمس کرد. باید با یک برنامه‌ ریزی دقیق، باردید از بهترین جاذبه ها را در برنامه سفر به ایران قرار داد.

 

درخواست-و-گرفتن-ویزای-فوری-و-تضمینی-ایران-به-صورت-توریستی-و-تجاری

در ادامه با مدارکی که برای اخذ ویزای ایران به منظور سفرهای توریستی نیاز خواهید داشت اشاره می ‌کنیم. این مدارک را باید در زمانی که به کنسولگری ایران مراجعه می‌ کنید تحویل مسئولان این کنسولگری دهید.

  • مدارک مورد نیاز میزبان یا دعوت کننده:
  • کپی یا اسکن شناسنامه و کارت ملی
  • آدرس و شماره تلفن محل زندگی و محل کار
  • مشخص شدن شغل میزبان و سابقه کاری
  • مدارکی که از خود توریست مورد نیاز است:
  • پاسپورت و عکس به همراه کپی یا اسکن
  • آدرس دقیق محل زندگی فرد در کشور تابعه
  • تاییدیه شغلی